Autosi on arvokas. Pidetään se sellaisena.

Mercedes-Benz-merkkihuolto tuntee Mercedekset paremmin kuin kukaan muu. Vahva kokemus ja asiantuntemus takaavat, että meiltä saat autollesi parasta huoltoa.

Mercedes on aina Mercedes. Se on sitä iästä, kilometreistä ja alkuperästä riippumatta. Olitpa ostanut autosi uutena tai käytettynä, Suomesta tai ulkomailta, säännöllinen huollattaminen kannattaa.

Auton säännöllinen huolto auttaa paitsi laadun, luotettavuuden ja turvallisuuden varmistamisessa, myös jälleenmyyntiarvon säilyttämisessä. Käytämme huolloissamme aina aitoja Mercedes-Benz-varaosia.

Merkkihuollon yhteydessä saat käyttöösi maksuttomia palveluita, jotka nostavat ajamisen ja omistamisen laadun uudelle tasolle.

Mobilo-liikkuvuusturva varmistaa, että matkasi jatkuu, vaikka autoon tulisi esimerkiksi tekninen vika tai se joutuisi ilkivallan kohteeksi.

Mercedes me -palvelun avulla voit puolestaan hallinnoida autosi tietoja ja toimintoja matkapuhelimen kautta.

 

ECO-huolto 6-vuotiaille ja sitä vanhemmille autoille

Edullinen ECO-huolto on Mercedes-Benz-tehtaan määrittämä merkkihuolto, joka tehdään aitoja varaosia ja testereitä käyttäen. Se sisältää öljynvaihdon lisäksi kattavan määrän erilaisia tarkistuksia ja säätöjä, jotka vaikuttavat auton toimintavarmuuteen ja turvallisuuteen.

 

Autosi hyvinvoinnin takana

Marko, Veho Airport:
15 000 Mercedes-Benziä

 

”Olen urani aikana huoltanut n. 15 000 Mercedes-Benziä. Jos ne laittaisi peräkkäin, niistä tulisi lähes 70 kilometrin jono.”

Nurmijärveläinen Marko toimii diagnoosimekaanikkona. Se on Mercedes-Benz-huollon korkein koulutustaso ja tarkoittaa siten parasta osaamista. Huoltojen lisäksi diagnoosimekaanikot saavat ”työpöydälleen” myös kaikkein haastavimmat korjaukset. Marko on työskennellyt Mercedesten parissa jo 16 vuotta.

- Olen urani aikana huoltanut n. 15 000 Mercedes-Benziä. Jos ne laittaisi peräkkäin, niistä tulisi lähes 70 kilometrin jono. Kyllähän tuo määrä kertoo, että aika tavalla kokemusta on kertynyt. Vuosista huolimatta innostus on säilynyt, koska työ on monipuolista ja aina tulee uusia haasteita ratkottavaksi, Marko sanoo.

Marko on automies myös vapaa-ajallaan. Hän on ajanut jokamiesluokkaa lähes 30 vuotta. Isältä aikanaan peritty harrastus on siirtynyt jo seuraavalle sukupolvelle eli omalle tyttärelle.

Mira, Veho Olari:
1100 kertaa

 


”Keskiverto suomalaisautoilija avaa auton konepellin ehkä 4 kertaa vuodessa. Minä teen sen yli 1000 kertaa vuodessa.”

Espoolainen Mira oli tavallista kiinnostuneempi autoista jo nuorena. Kiinnostus muuttui ammatiksi, kun hän valmistui autonasentajaksi. Oltuaan ensin Mercedes-Benz merkkihuollossa työharjoittelussa ja kesätöissä, hän sai vakituisen paikan mekaanikkona. Työkokemusta Mercedeksistä Miralle on kertynyt kaikkiaan n. 4,5 vuotta.

- Keskiverto suomalaisautoilija avaa auton konepellin ehkä 4 kertaa vuodessa. Minä teen sen yli 1000 kertaa vuodessa. Tämä havainnollistaa aika hyvin sen, että kyllä – Mercedes-Benzit ovat käyneet minulle tutuksi. Yksi hienoimmista asioista tässä työssä onkin, että saa seurata autojen ja teknologian kehitystä aitiopaikalta. Jatkuvasti oppii uutta, Mira kertoo.

Mira pitää yhtenä vahvuutenaan tarkkuutta ja rauhallisuutta, mikä näkyy huolellisena työnjälkenä. Hän sanookin tekevänsä asiat mieluummin kerran kuin kaksi.

Tuomas, Veho Turku:
350 metriä

 

”Jos kaikki Mercedeksiin vaihtamani suodattimet pistettäisiin pinoon, se olisi korkeampi kuin Eiffel-torni.”                                     

Turkulainen Tuomas suoritti autonasentajaopintoihin liittyvän työharjoittelun Mercedes-Benz merkkihuollossa. Opintojen jälkeen hän tuli samaan paikkaan kesätöihin, kävi armeijan, ja palasi sen jälkeen takaisin aloittaen vakituisena mekaanikkona. Vaikka työura on vasta alkupuolella, kokemusta autojen parista löytyy vuosien ajalta.

- Olen rakentanut vapaa-ajalla autoprojekteja, joista viimeisin kesti viisi vuotta. Nyt kanavoin intohimoni työhön Mercedesten parissa. Kokemusta kertyy nopeasti, koska jo vuoden aikana ehtii huoltaa aika monta autoa. Jos esimerkiksi kaikki Mercedeksiin vaihtamani suodattimet pistettäisiin pinoon, se olisi korkeampi kuin Eiffel-torni, Tuomas laskeskelee.

Tuomas tykkää ammatissaan siitä, että lopputuloksesta on konkreettista hyötyä ja iloa asiakkaille. Tyytyväinen asiakas on paras kiitos tehdystä työtä.